Kiedy planujemy podjąć się prowadzenia działalności gospodarczej, mamy już pomysł na biznes i niezbędny kapitał, zarejestrowaliśmy działalność i uzyskaliśmy wszystkie niezbędne pozwolenia,
pora na pieczątkę i otwarcie firmowego rachunku bankowego. Wprawdzie nie ma obowiązku posiadania pieczątki nie ma, ale posiadanie jej będzie konieczne do zakładania konta w banku. Na pieczątce powinno znaleźć się imię i nazwisko właściciela oraz nazwa firmy, jej dane teleadresowe numer NIP i REGON. Do jej wyrobienia w zakładzie zajmującym się tego typu usługami, nie są potrzebne żadne dokumenty, a jej koszt to ok. 30-50zł. w zależności od wielkości, mechanizmu działania i wyglądu. Firmowe konto jest nam potrzebne do dokonywania płatności składek, podatków oraz płatności z tytułu transakcji z klientami i kontrahentami. Wprawdzie transakcje można zawierać w sposób gotówkowy lub bezgotówkowy, ale zgodnie z zapisami w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej, dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą, następuje za pośrednictwem rachunku bankowego. Jednak nie zawsze – obowiązkowo gdy jednorazowa wartość transakcji, przekracza równowartość 15 tys. euro. Jeśli jesteśmy pewni że nasze transakcje nie przekroczą tego ustawowego progu, możemy nie zakładać firmowego konta.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply